Skip to main content

Administrativ Assistent
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Dryckeskonsult Sverige AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-04-25 1 2025-05-26
Jobbeskrivning

Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln
med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi
hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn
antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin.

Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och
gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara
sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten,
så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och
respekterade.

Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans!

- Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande.
- Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail

ARBETSUPPGIFTER
Söker du en utvecklande och varierad roll där du får använda både din analytiska förmåga och kreativitet? Då är detta jobbet för dig!

Vi söker nu en administrativ assistent till vårt team i centrala Stockholm!

Läs mer nedan vad vi söker!

Dina arbetsuppgifter...

I den här rollen kommer du bli en del av ett mindre, sammansvetsat team som värdesätter samarbete och gemenskap högt.

Som administrativ assistent kommer du att ha ett övergripande ansvar för administration, utveckling och analys av data. Du kommer att arbeta strategiskt med att ta fram insikter genom data, skapa rapporter och uppföljningar. Du kommer även att ansvara för vår marknadsföring och sociala medier, där din kreativitet och öga för grafisk design kommer att spela en viktig roll.

Du kommer arbeta med många olika arbetsuppgifter: såsom bl.a.

Ansvara för att driva och utveckla marknadsföring, hemsida och sociala medier

Hantering och analysering av data

Skapande av rapporter och statistik

Utveckla och analysera vårt hållbarhetsarbete

Övriga administrativa uppgifter

Du arbetar på plats på vårt kontor i Stockholm. Möjlighet till distansarbete någon dag per månad.

Arbetstiden kommer vara förlagd under kontorstid efter överenskommelse.

Din arbetsbakgrund och egenskaper...

För att axla rollen ser vi att du har erfarenhet och/-eller utbildning inom administration, dataanalys, ekonomi eller liknande. Vi ser att du har ett stort intresse för marknadsföring och sociala medier och har erfarenhet av att skapa grafiskt material, både stillbilder och rörligt material.

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har en stark förståelse för data samtidigt som du har en kreativ ådra. Du har lätt för att se samband och trender i siffror och omvandla dessa till strategiska insikter. Du trivs i en dynamisk roll där du får ta eget ansvar och arbeta både administrativt och med kreativt skapande.

KVALIFIKATIONER
Kunskaper i Excel

Erfarenhet av att hantera och analysera stora mängder data

Erfarenhet av marknadsföring

Erfarenhet av att skapa grafiskt material, både i form av bilder och rörligt innehåll

ÖVRIGT
Övrig kompetens vi gärna ser att du har...

• Mycket goda kunskaper i Excel och hantering av stora datamängder
• Vana att ta fram och skapa grafiskt material i exempelvis canva eller adobe-programmen
• Du har lätt för att förstå och lära dig nya system
• Du har ett intresse för hållbarhet
• Erfarenhet av att arbeta med dataanalys och rapportframtagning

 

Övrigt om tjänsten...

• Tjänsten är en heltidsanställning
• Månadslön
• Du kommer vara stationerad på vårt kontor på Sturegatan tillsammans med 4 kollegor (möjlighet till distansarbete/ hemmakontor någon dag per månad).
• Start enligt överenskommelse
• Kollektivavtal med Unionen
• Pension via Collectum
• Friskvårsbidrag
• Kontorshundar finns på kontoret 

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt!

Yrkesinformation
Informatör/Kommunikatör
Administration, ekonomi, juridik
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister
Körkortsklass krävs
B
Webbsida annons

29656005

46-556687-8491-FD4E878DD74343B8A133523D01BC4D0C

Hr & Intern kommunikationschef
Isabelle Perbro
iperbro@dryckeskonsult.se