Skip to main content

Digital Workplace Specialist till PostNord Strålfors
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Arbetsplats
Region: Skåne län
Kommun: Malmö
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-05-07 1 2025-10-24
Jobbeskrivning

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla framtidens digitala arbetsmiljö? Som Digital Workplace Specialist hos Strålfors får du möjligheten att kombinera teknisk expertis med moderna Microsoft-lösningar i ett bolag som driver den digitala transformationen framåt.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar året ut. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Strålfors. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

PostNord Strålfors är ett ledande nordiskt tech- och kommunikationsbolag som möjliggör effektiv och säker informationshantering mellan företag och deras kunder. Genom innovativa lösningar inom digitala plattformar, fakturadistribution, e-förvaltning och informationslogistik hjälper Strålfors sina kunder att automatisera och personalisera sin kommunikation – oavsett kanal.

Som en del av PostNord-koncernen kombinerar Strålfors det stabila i ett stort bolag med det snabbrörliga i en digitalt driven verksamhet. Här får du möjlighet att bidra till samhällsviktig infrastruktur, samtidigt som du är med och driver den digitala utvecklingen framåt. Med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland har Strålfors en stark nordisk närvaro och samarbetar med några av de största aktörerna inom finans, offentlig sektor, handel och energi.

Att arbeta på Strålfors innebär att bli en del av en inkluderande och framtidsfokuserad kultur, där innovation, kundvärde och hållbarhet står i centrum.

Arbetsuppgifter

I den här rollen arbetar du tekniskt och lösningsorienterat i en Microsoft-baserad IT-miljö. Du hanterar klienter i Intune, arbetar med konfiguration och drift, och är med och testar samt implementerar Autopilot-lösningar. En stor del av ditt arbete handlar om att stötta pågående projekt, där du bland annat bidrar till migreringen från Windows 10 till Windows 11.

Du arbetar även med backuphantering, säkerhetslösningar som Microsoft Defender, och administration kopplat till Entra ID. I dina dagliga arbetsuppgifter samarbetar du tätt med andra interna team, särskilt produktionsenheten, för att skapa stabila och framtidssäkra lösningar i hela organisationen.

Exempel på vad du gör i rollen:

• Arbetar med klienthantering, konfiguration och policyer i Microsoft Intune

• Testar, utvärderar och implementerar Autopilot-lösningar

• Deltar i migreringen från Windows 10 till Windows 11

• Säkerställer och utvecklar backup-rutiner

• Arbetar med säkerhet i Microsoftmiljön, bl.a. med Defender och Entra ID

• Använder verktyg inom Microsoft Azure och hanterar enterprise-lösningar

• Samarbetar nära med produktionsenheten och interna projektteam

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• 3–5 års erfarenhet från en teknisk IT-roll med fokus på klienthantering och Microsoftmiljö

• Mycket goda kunskaper inom Intune, Autopilot och Microsoft Defender

• Erfarenhet av Azure, Logic Apps och administration av Entra ID

• Vana av att arbeta med script i Graph och hantera enterprise-lösningar

• God förståelse för Microsoft 365, inklusive Teams, SharePoint och Exchange

• Svenska och engelska i tal och skrift (svenska är meriterande men inget krav)

Som person är du nyfiken, engagerad och har ett stort intresse för teknik – du trivs bäst när du får hantera komplexa IT-miljöer och hitta smarta lösningar. Du har en positiv inställning, tar gärna egna initiativ och ser till att saker blir gjorda. Eftersom teamet arbetar nära varandra och ofta samarbetar över olika projekt, är det viktigt att du är prestigelös, kommunikativ och uppskattar kunskapsutbyte. Du motiveras av att ständigt utvecklas, både själv och tillsammans med andra, och ser det som en självklarhet att bidra till en god stämning i gruppen.

Övrig information

Start: augusti Plats: Malmö / Ljungby Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Brillante

Yrkesinformation
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Data/IT
Supporttekniker, IT
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29683311

46-556752-0803-5884375-1


David Renblad
david.renblad@bravura.se
0765125203