Skip to main content

Service Manager till Carrier Transicold
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Arbetsplats
Region:
Kommun:
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-04-25 1 2025-10-12
Jobbeskrivning

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla och stödja ett rikstäckande servicenätverk? Som Service Manager hos Carrier Transicold får du möjligheten att kombinera tekniskt kunnande med nätverks- och affärsutveckling i ett globalt bolag med stark lokal närvaro.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Carrier Transicold.

Om företaget

Carrier Transicold är en världsledande leverantör av kylteknik för transportsektorn, med innovativa lösningar för att skydda temperaturkänsliga varor under transport. Med ett omfattande nätverk av servicepartners i hela Sverige arbetar bolaget med att säkra högsta kvalitet i service, installation och eftermarknad. Carrier är en del av Carrier Global Corporation, ett ledande globalt teknikföretag med starkt fokus på hållbarhet och innovation.

Arbetsuppgifter

Som Service Manager har du ett helhetsansvar för att driva, utveckla och stödja Carrier Transicolds svenska servicenätverk. Du säkerställer att servicepartners har rätt teknisk kompetens, att kommersiella relationer är väl fungerande och att nya produktlinjer och arbetssätt implementeras smidigt. Rollen är både operativ och strategisk, där du fungerar som länken mellan Carrier och servicepartnerledet, och bidrar till att lyfta kundnöjdheten och effektiviteten i hela eftermarknaden. Resor med övernattning förekommer i tjänsten.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Stötta servicepartners i det dagliga arbetet och leverera en hög servicenivå till slutanvändare
  • Utveckla och kvalitetssäkra Carrier Transicolds svenska servicenätverk genom prestationsuppföljning (Performance Audit)
  • Säkerställa att servicepartners arbetar enligt uppsatta processer och kontrakt
  • Bygga relationer med partners och kunder samt identifiera behov av nyetablering eller förändring i nätverket
  • Koordinera kampanjer och specialprojekt, som rework eller garantifrågor

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • 5 års erfarenhet från liknande roll inom eftermarknad, nätverksutveckling eller teknisk support
  • Teknisk bakgrund, meriterande med ingenjörsutbildning
  • Goda kunskaper inom reservdelsförsäljning, serviceprocesser och kontraktshantering
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Körkort B är ett krav

Som person är du kommunikativ, affärsmässig och har ett starkt kundfokus. Du är van att skapa goda relationer och har en stark "hands-on"-mentalitet. Du arbetar strukturerat, har god analytisk förmåga och drivs av att förbättra både processer och relationer.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hybrid (resor förekommer i tjänsten) Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan! #Specialist

Yrkesinformation
Inköpstekniker
Försäljning, inköp, marknadsföring
Inköpare och upphandlare
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29655817

46-556752-0803-5817810-1


David Renblad
david.renblad@bravura.se
0765125203