Skip to main content

Category Coordinator
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Nordic Nest AB
Arbetsplats
Region: Kalmar län
Kommun: Kalmar
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-05-12 1 2025-10-29
Jobbeskrivning

Vill du vara en del av ett bolag där tempo, affärsdriv och utveckling står i centrum? Nordic Nest Group söker nu en Category Coordinator som vill spela en viktig roll i vårt sortiments- och inköpsteam. Det här är en perfekt roll för dig som är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av att få saker att hända – både självständigt och i team!

Vad innebär rollen? Som Category Coordinator har du en varierande och ansvarsfull roll där du bidrar till att driva affären framåt inom en av våra kategorier. Ditt fokus ligger på att koordinera och effektivisera det dagliga arbetet kopplat till inköp, sortiment och kampanjer. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget och våra leverantörer, men också internt mellan olika avdelningar.

Du arbetar tätt tillsammans med Category Leads och rapporterar till Head of Assortment. I rollen kommer du arbeta operativt med administrativa uppgifter – allt från att administrera inköpsförslag till att säkerställa rätt produktdata och förbereda underlag för affärsbeslut.

Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att…

  • Administrera inköpsförslag och koordinera aktiviteter inom affärsområdet
  • Ta fram rapporter och underlag kring inköp och kostnader
  • Säkerställa uppdaterad pris- och produktinformation i våra system
  • Stötta i korrigering av produktdata och masterdata
  • Ansvara för intern och extern kommunikation inom affärsområdet
  • Koordinera kampanjer och se till att rätt information når rätt mottagare
  • Bidra med underlag inför möten och arbeta aktivt med förbättringar i våra arbetsprocesser

Vem är du? För att lyckas i rollen som Category Coordinator ser vi att du är en organiserad do:er som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du gillar struktur men är samtidigt flexibel, och har ett öga för vad som skapar affärsvärde. Du vågar utmana arbetssätt, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta både analytiskt och praktiskt.

Vi tror att du…

  • Har en god förmåga i att förstå helheten och att kunna dra egna slutsatser
  • Är självgående, strukturerad och har lätt för att prioritera bland flera uppgifter
  • Är en lagspelare som älskar att jobba tillsammans med andra 
  • Har god systemvana, särskilt i Excel, PowerPoint och andra administrativa verktyg
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du…

  • Har erfarenhet av liknande roller inom inköp, sortiment eller e-handel

Varför Nordic Nest Group? På Nordic Nest Group får du vara med och hjälpa människor skapa hem att älska. Vi är en snabbfotad organisation i stark tillväxt, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad.

Vi kan garantera dig...

  • En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat team.
  • Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss.
  • En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras.

Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar.

Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen.

Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

Frågor? Kontakta Caroline Bergman, via caroline.bergman@nordicnest.com.

VÄLKOMMEN HEM!

Yrkesinformation
Inköpsassistent
Försäljning, inköp, marknadsföring
Inköps- och orderassistenter
Webbsida annons

29696019

46-556628-1597-5916586-1


Caroline Bergman
caroline.bergman@nordicnest.com