Publicerad | Platser | Utgår |
---|---|---|
2025-05-13 | 1 | 2025-10-30 |
I våra varuhus finns en avdelning med flera medarbetare som arbetar med företagsförsäljning till såväl mindre som större kunder. Vårt fokus ligger främst på reservdelar av olika slag men även fordons- och verkstadsutrustning. För att ytterligare stärka erbjudandet byggs även fullt utrustade verkstäder i anslutning till de flesta av våra varuhus. Dessa drivs av externa entreprenörer men är en integrerad del av Motonets helhetskoncept.
Vi söker nu dig som kommer att arbeta som kommersiellt ansvarig för Motonets verkstäder, B2B-verksamheten "Motonet PRO" och våra olika servicetjänster! Du kommer ha helhetsansvar för utveckling och resultat. Du driver affären framåt, utvecklar koncept och processer i samråd med kollegor samt säkerställer kvalitet och kundnytta i våra företagsenheter och verkstäder. Rollen innebär att skapa & utveckla riktlinjer, säkerställa gemensamma arbetssätt och utveckla strategier för effektivisering, kundnöjdhet och lönsamhet.
Ansvarsområden
- Övergripande kommersiellt ansvar för verkstäder, vår företagsförsäljning Motonet PRO och våra servicetjänster
- Utveckling och implementering av verkstadskoncept samt tjänsteerbjudanden inom B2B och service
- Sätta mål, coacha och utveckla, samt följa upp resultat för verksamheten i samarbete med varuhuschefer, verkstadsentreprenörer och externa & interna samarbetspartners
- Säkerställa att verksamheten möter kundernas behov, både kvalitativt och ekonomiskt
- Ansvara för samverkan med entreprenörer och servicepartners
- Vara en aktiv part i marknadsplanering och konceptutveckling
- Stöttar vid rekrytering, utbildning och kompetenssäkring i alla enheter
- Inget direkt personalansvar, dock en viktig roll i att skapa engagemang, tydlighet och driv
Arbetsuppgifter
- Producera och vidareutveckla operativa riktlinjer och koncept
- Identifiera och initiera samarbeten med nya partners och affärsmöjligheter
- Genomföra analyser och uppföljningar av verksamhetens prestation och kundnöjdhet
- Agera stöd till varuhuschefer och entreprenörer i affärsmässiga och operativa frågor
- Delta i planering av fastighetsprojekt kopplade till verksamheten
- Hålla dig uppdaterad om marknadens utveckling och konkurrenter
Vad söker vi i dig?
- Erfarenhet från affärsutveckling, drift eller ledning inom verkstadsverksamhet, företagsförsäljning eller motsvarande
- God förståelse för B2B-affärer och tjänstebaserad försäljning
- Erfarenhet av att driva resultat, gärna i en matris- eller franchisemodell
- Vana att arbeta med målstyrning, uppföljning och analys
- Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska – både muntligt och skriftligt
- Proaktiv, strukturerad och lösningsorienterad
- B-körkort och resberedskap inom Sverige eller Norden
Varför ska du välja Motonet?
Motonet är ett starkt och välmående bolag som drivs av den familjeägda 60 år gamla koncernen Broman Group. Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.
Kompensation och förmåner utgår som minst enligt branschstandard såsom: friskvårdsbidrag, tjänstepension och prestationsbaserad bonus.
Här ges du en möjlighet att vara en av nyckelspelarna i och bidra till Motonets uppbyggnation i Sverige!
Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 31 maj och vi kommer att hantera ansökningarna löpande så se till att skicka in din ansökan direkt! Du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig anna.hermansson@motonet.se.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer om Motonet? Klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige
anna.hermansson@motonet.se