
Publicerad | Platser | Utgår |
---|---|---|
2025-05-15 | 1 | 2025-11-01 |
Culligan Nordic Group Vi på Culligan Nordic är stolta över att vara en av Nordens största leverantörer inom vatten, kaffe och storkök. Vårt uppdrag är att vara det självklara valet för innovativa och hållbara vattenlösningar för privat och offentlig sektor i Norden, och vår målsättning är enkel - alla ska ha tillgång till rent dricksvatten samtidigt som vi minskar engångsförbrukningen av plast! På Culligan Nordic Group arbetar 365 anställda, spridda över Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du känner igen oss på vårt höga kundfokus, pålitliga service och dedikation till miljövänlig & etisk handel.
Rollen i korthetVill du ta ett nordiskt helhetsansvar för att minska kundbortfall i ett väletablerat och ständigt växande företag? Vi på Culligan söker nu en Retention Manager Nordic med analytisk skärpa och strategiskt driv, som brinner för att förstå kunders beteende och skapa effektiva strategier för att minska churn. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för retention-arbetet i Sverige, Norge, Danmark och Finland – med bas på vårt svenska huvudkontor i Sollentuna, Stockholm.
Tjänsten ingår i vårt säljteam, men innebär också nära samarbete med marknad, logistik och övriga delar av organisationen. För att lyckas i rollen behöver du ha gedigen erfarenhet från liknande roll inom så kallade Route-Based Services; där du jobbat med en tjänst som planerar rutter mellan två punkter på ett effektivt sätt.
Du kommer att:Äga och driva alla initiativ kopplade till att reducera churn (kundbortfall) i Norden
Identifiera trender och orsaker till minskad försäljning eller avhopp hos kunder
Utveckla verktyg, rutiner och metodik för att vända kunder och stärka lojalitet
Utbilda interna team i arbetssätt och kundbemötande kopplat till retention
Äga och driva arbetet med NPS (Net Promotion Score) – från utskick till analys och åtgärdsplaner
Samarbeta tätt med säljare, marknad och logistik för att nå framgångsrika resultat och skapa en enhetlig kundupplevelse
Bidra strategiskt till hur vi kommunicerar med kunder före, under och efter ett samarbete
Har dokumenterad erfarenhet från en liknande roll inom sälj och minskad churn inom Route-Based Services
Är van vid att arbeta självständigt, ta initiativ och driva långsiktiga projekt
Är datadriven med mycket god analytisk förmåga – du älskar att förstå siffror och agera på insikter!
Har strategisk höjd men är också operativt stark
Kommunicerar obehindrat på svenska eller norska samt engelska – behärskar du även danska/finska är det meriterande
Är en skicklig koordinator som trivs bra i samarbete över stora områden- det här är en nordisk roll där dina kollegor sitter utspridda över olika team i Sverige, Norge, Danmark och Finland
En central roll med stort inflytande i en organisation med stark tillväxt och samhällsnyttigt fokus
Möjlighet att arbeta nordiskt med stort eget ansvar
Ett engagerat team med höga ambitioner och nära samarbeten
Hybridmöjligheter och flexibla arbetssätt
Plats Sollentuna, Stockholm
Hos oss på Culligan gör vi mer än att leverera vatten – vi skapar lösningar som förbättrar människors vardag, hälsa och miljö. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan det här vara din nästa utmaning.
Vi rekryterar löpande, och kommer att granska din ansökan så fort vi kan. Om din profil passar för tjänsten kommer vi att kontakta dig för ett första steg, och skulle just den här rollen inte vara en matchning för dig kommer vi oavsett att återkoppla dig. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta amanda.westerberg@culligan.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Amanda Westerberg
amanda.westerberg@culligan.se