
Publicerad | Platser | Utgår |
---|---|---|
2025-05-15 | 1 | 2025-11-01 |
Nu har du chansen att bli en del av ett engagerat team hos vår kund Sollentuna Energi och Miljö – ett innovativt och miljömedvetet energi- och miljöbolag som ägs av Sollentuna kommun.
I den här rollen blir du en viktig del av ett sammansvetsat kundserviceteam på 12 personer där ni tillsammans hjälper privat- och företagskunder med frågor inom el, fjärrvärme, fiber, vatten och avfall. Du hanterar kundärenden via telefon, chatt och mejl som registreras i ett ärendehanteringssystem och har daglig kontakt med kunder som behöver din hjälp och ditt engagemang. Kundserviceteamet har även ansvar för receptionen, där ni välkomnar besökare med ett professionellt och varmt bemötande.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid som initialt pågår fram till årsskiftet, där du blir anställd av The Place. Vid rätt matchning och behov finns möjligheten att fortsätta på deltid efter årsskiftet. Önskad start är omgående.
Arbetsuppgifter I rollen kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
- Ta emot inkommande samtal, mejl och chatt från kunder
- Kontakta kunder proaktivt vid behov
- Administrera kunduppgifter och avtal i affärssystem
- Dokumentera ärenden i ärendehanteringssystemet
- Bidra till merförsäljning och skapa mervärde i kunddialogen
Vem är du? Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande och som drivs av att hjälpa kunden på bästa sätt. Du trivs med att arbeta i team i en föränderlig miljö, är nyfiken på att lära dig nya saker och brinner för att ge god service. Att identifiera kundens behov och hitta lösningar ser du som en självklar del av ditt arbete – och du gör det med en öppen attityd och ett leende på läpparna.
För att trivas och göra succé i rollen som kundservicemedarbetare tror vi att du har:
- Några års erfarenhet av arbete inom service och kundhantering
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
- God datorvana och lätt för att lära dig nya system
Det är meriterande om du:
- Bor i eller i närheten av Sollentuna
- Har tidigare erfarenhet inom energibranschen eller liknande
- Har erfarenhet med sälj eller kundrådgivning
- Har vana av att arbeta i affärs- och ärendehanteringssystem
Lite mer fakta om tjänsten:
- Detta är ett konsultuppdrag på heltid som initialt sträcker sig fram till årsskiftet, där du blir anställd av The Place. Vid rätt matchning och behov finns möjligheten att fortsätta på deltid efter årsskiftet.
- Arbetstiderna är mån - fre 07:45-16:30. (fredagar 07:45-13 maj-aug).
- Önskad start är omgående.
Viktigt att veta: En bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidaten som en del av rekryteringsprocessen.
Varför du kommer att trivas hos SEOM
Hos Seom får du arbeta i en meningsfull verksamhet där miljö och hållbar utveckling står i fokus. Du blir en del av ett team där samarbete, hjälpsamhet och stolthet för det gemensamma arbetet är självklara inslag i vardagen. Känner du dig träffad? Eller vet du någon som skulle passa perfekt för detta jobb? Skicka in din ansökan eller tipsa en vän redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Evelina Sehlberg
evelina.sehlberg@theplace.se
0765-362701