Skip to main content

Collection Specialist till Avida Finans
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-05-16 1 2025-11-02
Jobbeskrivning

Vill du ta självständigt ansvar i en ny och formbar roll? Avida Finans söker nu en noggrann och självgående Collection Specialist med intresse för struktur och processutveckling. Här arbetar du med både svenska och norska marknaden i en roll med stort eget ansvar och tydligt fokus på administration och kundrelationer.

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avida Finans.

Om företaget

Avida är ett snabbt växande kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella tjänster till både konsumenter och små- och medelstora företag i Norden. Verksamheten är specialiserad på kreditkort, konsumentlån och företagsfinansiering – med ett starkt fokus på att leverera en smidig kundupplevelse, både digitalt och personligt.

Sedan 2024 är bolaget inne i en spännande transformationsresa efter förvärvet av kreditkortsverksamheten från Santander Consumer Bank i Sverige och Norge, samt säljfinansieringsverksamheten kopplad till Elkjøp i Norge och Elgiganten i Sverige.

Avida har sitt huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo, Helsingfors och Stavanger. I denna roll utgår du från kontoret på Södermalm – en ljus och modern arbetsmiljö i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som Collection Specialist är du ansvarig för att minska kreditförluster och reserveringar genom att arbeta proaktivt i vår pre-collection- och collection-process. Du hanterar ärenden kopplade till kunder i hela Norden och samarbetar nära andra operativa team inom Avida, samt deras externa leverantörer och inkassopartners. Även om rollen till stor del är administrativ, förekommer kontakt med kunder och externa aktörer via telefon och e-post. Du arbetar målinriktat med fokus på kvalitet och effektivitet i varje del av processen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utföra Avidas kontaktstrategi, inklusive inkommande och utgående samtal och digital kommunikation
  • Hantera ärenden kopplade till dödsbon, skuldsaneringar och andra specialfall som inkommer via telefon, e-post och post
  • Vara första kontaktpunkt för Avidas externa inkassopartners (Debt Collection Agencies – DCA)
  • Hantera förfrågningar om skulduppgörelser, både direkt och via DCA
  • Stötta Avidas konsumentfinansieringsorganisation med expertkunskap och bidra med bästa praxis inom pre-collection och collection

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Arbetslivserfarenhet av administration
  • Förståelse för hela indrivningsprocessen – från pre-collection till collection/inkasso
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet från inkassobolag
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet med kreditkort eller liknande produkter
  • Goda kunskaper i MS Office
  • Flytande kunskaper i svenska eller norska samt engelska, i tal och skrift

Du är en noggrann och ansvarstagande person med en positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du trivs i administrativa roller, har ett strukturerat arbetssätt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Då detta är en ny roll i uppbyggnad är det viktigt att du är självgående, nyfiken och vill bidra till att utveckla effektiva arbetssätt tillsammans med teamet.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Södermalm, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan! #Nextgen

Yrkesinformation
Backofficepersonal
Administration, ekonomi, juridik
Backofficepersonal m.fl.
Webbsida annons

29708522

46-556752-0803-5922948-1


Sara Arvidsson