Hoppa till huvudinnehåll

Ekonomi-och löneassistent
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Friab Assistans AB
Arbetsplats
Region: Skåne län
Kommun: Helsingborg
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-05-30 1 2025-08-10
Jobbeskrivning

Om Friab

Friab grundades 2001 och har sedan dess vuxit till en mångsidig aktör inom omsorgssektorn. Idag finns vi på flera platser runt om i Sverige, där vi verkar nära både kunder och brukare. Vår vision är en värld där alla ges möjlighet till ett bra liv: vi vill möjliggöra bästa livskvalitet för varje individ oavsett förutsättningar. Genom att skapa Nordens mest personnära omsorg kan vi erbjuda en vård och omsorg som leder till varaktig förändring. Läs gärna mer om oss på www.friab.se

Friab söker en ny kollega som ekonomi- och löneassistent till vårt huvudkontor i Helsingborg. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelningen och dessutom ha löpande kontakt med chefer och medarbetare från våra olika verksamheter.


Om tjänsten

Tjänsten är en bred roll där du bland annat kommer att arbeta med:

- Löneberäkning och lönekörning

- Ta fram lönestatistik och utföra kvalitetskontroller av löneunderlag

- Utfärda arbetsgivarintyg

- Kontakt med myndigheter och externa parter

- Hantering av kund- och leverantörsfakturor

Tjänsten innefattar även andra administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen, så som kvittohantering, avstämning av körjournaler, post, växel, koordinering av it- och telefoni, internkommunikation och sociala medier. Eftersom vi är en koncern som växer och ständigt förändras kan tjänsten och arbetsuppgifterna variera över tid.

Om dig vi söker

Vi söker dig som är van att jobba med löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda. Du har relevant utbildning inom ekonomi/lön/personaladministration och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från att arbeta i Crona Lön, ekonomisystemet Business Central och Excel är meriterande.

Rollen förutsätter att du är noggrann, har en hög känsla för service och är lösningsorienterad. Du är en positiv lagspelare som har lätt att samarbeta med andra, samtidigt som du kan organisera och strukturera ditt eget arbetsflöde för att nå dina deadlines.

För att lyckas i rollen behöver du goda kunskaper i svenska, både i skrift och tal. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara frågor som berör löneprocessen för medarbetare i organisationen.


Friab erbjuder

Friab erbjuder en flexibilitet och stor möjlighet att påverka din egen och företagets utveckling. Vi arbetar efter våra fyra ledord som är bemötande, tillgänglighet, ansvarstagande och engagemang. Genom dessa skapar vi en trivsam och inbjudande arbetsplats där öppenhet och omtanke har starkt fokus. För oss på Friab är välmående och hälsa viktigt, och du får som medarbetare hos oss ett generöst friskvårdsbidrag.

Du kommer att ingå i vårt ekonomiteam bestående av fyra andra personer och rapportera ekonomichef Camilla Olsson.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50-75% med start snarast möjligt.

Rekryteringsprocessen

Ansök senast den 10:e augusti. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas.

Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.

Yrkesinformation
Löneassistent/Lönekontorist
Administration, ekonomi, juridik
Löne- och personaladministratörer
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29740251

Referens: Ekonomi-och löneassistent
E-post: ansokan@friab.se