Hoppa till huvudinnehåll

Resande kundsupport i fält till snabbväxande teknikbolag
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
EdZa AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-06-27 1 2025-12-14
Jobbeskrivning

Är du en person som gillar att jobba kundnär och skapa trygghet för andra? Som kundsupport i fält blir du hjälten som kliver in när tekniken sviker. Du är det lugna, kunniga ansiktet som snabbt hittar orsaken till problemet och ser till att kunden får en lösning – eller rätt hjälp vidare. Ett socialt och självständigt jobb där du verkligen gör skillnad, varje dag. Denna roll passar dig som älskar att träffa nya människor och som trivs med en ombytlig  vardag!

Placeringsort: Utgår från Stockholm (Ingår resor i tjänsten, man kommer resa runt till olika projekt i Sverige och bo över. Boende, bil och transportmedel bekostas av arbetsgivaren) Önskad start: Augusti Omfattning: Heltid Lön: Grundlön + provision

Om teamet & rollen Som kundsupport i fält är du bolagets ansikte utåt när kunder upplever problem i hemmet – ofta kring wifi, anslutning eller oklarheter efter installation. Din uppgift är att skapa trygghet, identifiera vad som egentligen orsakar problemet, och se till att kunden får en fungerande lösning – eller rätt hjälp vidare.

Huvudsakliga ansvarsuppgifter:

  • Besöka kunder i fält som rapporterat problem med sin fiberanslutning
  • Utföra enklare felsökning av wifi, routerplacering, nätverkskabel och utrustning
  • Hjälpa kunden att förstå hur utrustningen fungerar och vad de själva kan kontrollera
  • Dokumentera ärendet och återkoppla till kundtjänst eller tekniker vid behov
  • Få kunden att känna sig sedd, trygg och nöjd – även om du inte själv löser allt
  • Hålla kontakt med driftteam och installationspartner vid behov av vidare åtgärd

Om dig Vi ser att du har erfarenhet och kompetens av:

  • Viss teknisk förståelse för wifi, nätverk och routerutrustning (användarnivå räcker)
  • Tidigare erfarenhet av kundservice, fältservice eller arbete med människor i deras hem
  • Förmåga att hantera irriterade eller osäkra kunder på ett lugnt och professionellt sätt
  • Vana att jobba självständigt och ta eget ansvar i fält
  • B-körkort är ett stort plus – ibland behöver du ta dig mellan flera adresser per dag

Meriterande om du har:

  • Erfarenhet från bredbands-, tv- eller routerrelaterad support
  • Intresse för teknik, hemnätverk eller smarta hem
  • Vana att dokumentera ärenden digitalt eller via app

Som person ser vi att du är trygg och lyhörd med ett naturligt sätt att skapa förtroende. Med tålamod, pedagogik och fingertoppskänsla möter du varje situation med lugn och lösningsfokus. Du drivs av omväxling och trivs där människor och nya möten är en del av vardagen.

Om företaget Digital infrastruktur för alla - I dagens samhälle är tillgång till stabil och snabb uppkoppling en förutsättning för att kunna delta fullt ut. Bolaget arbetar för att minska det digitala utanförskapet genom att bygga öppen och robust fiberinfrastruktur – även i mindre orter och på landsbygden.

Sedan starten i Sverige har bolaget vuxit snabbt och finns idag även i flera europeiska länder och i USA. Deras mål är att skapa framtidssäkrade nät med hög kapacitet, byggda för att klara både vardag och kris.

Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

 

Yrkesinformation
Kundtjänstmedarbetare
Administration, ekonomi, juridik
Kundtjänstpersonal
Webbsida annons

29797960

46-559328-6411-6105503-1


Charlotte Hoffström
charlotte.hoffstrom@edzagroup.se