Hoppa till huvudinnehåll

Kontorsadministratör /Projektassistent
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Arbetsplats
Region: Västmanlands län
Kommun: Västerås
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-06-30 1 2025-07-11
Jobbeskrivning

Kontorsadministratör / Projektassistent (50%)
Nu söker vi en assistent till en av våra kunder i Västerås. Trivs du i en stödjande men drivande roll med många kontaktytor – och söker en flexibel deltidsroll? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad Kontorsadministratör / Projektassistent på 50?% som vill vara med och stötta projektteamet i både administrativa och operativa delar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter :

• Stöd till projektledare vid projektgenomförande
• Hantering av kundkontrakt samt upprättande av projekt- och försäljningsorder
• Underhåll av kundregister och försäljningsstöd
• Fakturahantering (projekt och backoffice)
• Administration av ändringsorder
• Rapportering av projektekonomi
• Upphandling av interna och externa leverantörer (PR/PO-hantering)
• Logistik och godsmottagning
• Regionsupport till andra kontor inom PT CNE-Nordics subregion
• Försäljning av reservdelar samt stöd vid projektgenomförande
• Kontorsadministration och inköp av förnödenheter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av projektverksamhet
• God erfarenhet av leverantörskommunikation, inköp, fakturahantering och logistik
• Starkt administrativt sinne och vana att hantera många parallella processer
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God datorvana och erfarenhet av affärssystem – SAP är meriterande

Om dig
• Självgående och initiativtagande
• Serviceminded och samarbetsorienterad
• Strukturerad med sinne för detaljer
• Flexibel och van att arbeta i ett högt tempo

Tjänsten som Kontorsadministratör/Projektassistent är ett konsultuppdrag med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Uppdraget har start så snart som möjligt och löper ca 6 månader framöver .

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Furusjö via Adeccos växel 010-173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt via telefon: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan!

Yrkesinformation
Administratör
Administration, ekonomi, juridik
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29801369

46-556447-2677-0000047584d7b896b7

Kontorschef
Cecilia Furusjö