
Publicerad | Platser | Utgår |
---|---|---|
2025-07-01 | 1 | 2025-12-18 |
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Software Point.
Om företaget
Software Point är en ledande leverantör av laboratorieinformationssystem (LIS) och Laboratory Information Management Systems (LIMS) i Nordeuropa. Företaget har levererat innovativa LIS- och LIMS-lösningar, inklusive biobankssystem, till över 500 laboratorier inom både offentlig och privat sektor. Kunderna finns inom bland annat hälso- och sjukvård, läkemedel, bioteknik, energi, miljö, livsmedel, skogsindustri, förpackning, stål och kemisk industri.
Software Points tjänster täcker hela applikationens livscykel – från leverans och implementation till support, utbildning och rådgivning. Företaget har fem kontor i Norden och är en del av den globala koncernen LabVantage Group. Som medarbetare på Software Point får du en omväxlande vardag med stora möjligheter att påverka ditt arbete, samtidigt som du möter både teknikens utmaningar och människors behov i en samhällsviktig bransch.
Läs mer om Software Point här: https://softwarepoint.com/
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist är du länken mellan kundernas behov och de tekniska lösningarna som erbjuds. Du ansvarar för att samla in krav, designa och testa systemanpassningar samt säkerställa en smidig leverans. Du arbetar nära både kunder och interna team för att skapa effektiva och kvalitativa lösningar som förbättrar laboratorieverksamheten och stöder vårdens digitalisering.
- Fånga upp, förstå och dokumentera kundens behov och krav
- Utforma funktions- och designspecifikationer för systemförändringar och integrationer
- Koordinera och kommunicera med LIS-administratörer, IT-teams och andra nyckelpersoner hos kund
- Underhålla kundspecifik dokumentation
- Utföra systemtester inför driftsättning
- Säkerställa att lösningarna levereras enligt tidplan och med hög kvalitet
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Tidigare arbetat med LIS- eller LIMS-system i en administrativ eller teknisk användarroll
- Meriterande med akademisk utbildning inom Life Science (mikrobiologi, genetik, kemi etc.), teknik eller motsvarande relevant klinisk erfarenhet
- Praktisk erfarenhet av arbete i laboratorium
- God förmåga att kommunicera med både tekniska team och vårdpersonal
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
I rollen som Customer Success Manager / Systemspecialist arbetar du lösningsorienterat och strukturerat för att möta kundernas behov med rätt tekniska lösningar. Du har ett analytiskt tänkande och tar självständigt ansvar för att driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs i nära samarbete med både kunder och interna team. Du är trygg i din roll, proaktiv och har lätt för att växla mellan tekniska detaljer och det större sammanhanget – där ditt arbete får direkt påverkan på vårdens utveckling.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund, Linköping eller Danderyd Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Brillante
David Renblad
david.renblad@bravura.se
0765125203