
Publicerad | Platser | Utgår |
---|---|---|
2025-07-02 | 1 | 2025-12-19 |
Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer.
Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen.
Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande.
- Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram
- Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events
- Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender
- Driva och följa upp strategin för sociala medier
- Bygga upp ett mindre team inom sociala medier
- Leda externa frilansare för contentproduktion
- Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team
- Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll
Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm.
Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability".
Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team.
Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus.
Övrig information
- Start: September
- Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan.
- Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige.
- Anställningsform: Tillsvidare
Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa.
Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Linn Andreasson
linn.andreasson@wrknest.se