Hoppa till huvudinnehåll

Teknisk support till Göteborg
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Intenso Teknikrekrytering AB
Arbetsplats
Region: Västra Götalands län
Kommun: Göteborg
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-07-08 1 2025-09-05
Jobbeskrivning

Teknisk support till Göteborg

Uhlmann är en global ledande aktör inom maskin- och processtekniska lösningar för läkemedelsförpackningar. Vi säkerställer att stora volymer av världens läkemedel förpackas på ett kvalitativt sätt. Med mer än 2500 engagerade medarbetare världen över har vi som mål att förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet med hållbarhet i fokus.

Vi erbjuder dig

I rollen som teknisk support arbetar du i en extremt expansiv bransch som är stabil och lönsam oavsett konjunktur. Här får du vara med och bidra till en högre livskvalitet för människor och vara en del i kedjan att förse människor med säkra läkemedel.

Du får arbeta med den senaste teknologin inom läkemedelsbranschen i en platt organisation som präglas av en professionell och familjär stämning. Vi har bra förmåner och villkor och för oss är det viktigt att man har roligt på arbetet. Du arbetar dagligen på vårt kontor i Göteborg.


Vad har Mats Jirblom, VD Uhlmann Nordiska, att säga om företaget?

"Jag sätter alltid laget före jaget och lämnar stort utrymme för eget ansvar. Min dörr står ständigt öppen och mitt motto är att vi alla skall ha kul på jobbet. Har vi det, mår vi alla bra, kunder, ägare samt vi själva och våra familjer. Om vi har kul så följer även resultat med. Laganda, självreflektion och egen drivkraft är viktigt för att våra kunder skall känna att vi tillför mervärde för dem och vi skall gilla affären."


Din roll

Som teknisk support arbetar du med att hantera orderläggning, förfrågningar, problemlösning samt teknisk rådgivning till kunder och kollegor. Du arbetar med projekt som uppgraderingar, ombyggnationer av våra maskiner, inklusive nya format och tekniska uppdateringar samt reservdelar.

  • Orderhantering och leveransbevakning
  • Samarbeta med sälj- och global organisation för att ta fram lösningar och rätt delar
  • Kommunicera i telefon, e-post och via Teams med kunder och kollegor
  • Bidra till företagets allmänna utveckling


Dina erfarenheter och egenskaper

Rollen som teknisk support innebär i huvudsak administrativt arbete med inriktning mot teknik så det är viktigt att du har en teknisk förståelse.

Vidare har du arbetat med

  • Support, hantera förfrågningsunderlag och offertarbete
  • Kvalificerat arbete i affärssystem och CRM-system som SAP och SalesForce
  • Erfarenhet inom industrin, service eller en teknisk eftermarknad
  • Kund-, internservice och support


Du är en serviceinriktad person med sinne för struktur, ordning och reda och gillar att arbetet innebär både snabba ärenden och längre projekt med förmåga att planera ditt eget arbete. Du gillar ett högt tempo och kan hantera många olika ärenden samtidigt. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning inom maskinteknik, mekatronik, automation eller likvärdig längre arbetslivserfarenhet. Vi ställer i huvudsak krav på att du kan kommunicera på engelska i tal och skrift och gärna svenska.


Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Josefine Petersson, 0702-501429, och Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Teknikrekrytering.

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Om företaget

Redan 1999 tillkom Uhlmann Nordiska som ett helägt dotterbolag till familjeägda tyska Uhlmann Group, nu i tredje generationen, idag med mer än 2500 anställda och omsättning på ca 5 miljarder. I över 70 år har vi varit marknadsledande tillverkare av förpackningsmaskiner till läkemedelsindustrin globalt i fortsatt stark tillväxt. Inom Uhlmann Group finns också koncernbolagen Koch, Cremer, Wonder, Goldfuss och Axito vilka alla är samarbetspartners till Uhlmann Nordiska. Vi ansvarar för försäljning och service i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och de Baltiska länderna. Läs mer på www.uhlmann-nordiska.se eller www.uhlmann.de.


Yrkesinformation
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Data/IT
Supporttekniker, IT
Erfarenhet krävs
Önskemål
Språk
  • Svenska
Utbildningar
  • Teknik och teknisk industri
Utbildningsnivå
  • Eftergymnasial utbildning två år eller längre
Webbsida annons

29821012