Hoppa till huvudinnehåll

Chefsassistent till myndighet i Solna
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-07-21 1 2025-07-28
Jobbeskrivning

Om tjänsten
Din uppgift som Chefsassistent/Administratör innebär bland annat att ge kvalificerat administrativt stöd till Ekonomi- och planeringsdirektören på myndigheten. Du ansvarar för den dagliga servicen med varierande arbetsuppgifter, såsom att hantera kalenderbokningar, boka och förbereda möten samt vid vissa tillfällen större konferenser, förbereda mötesunderlag samt boka resor.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Föra mötesanteckningar
- Hantera remiss- och beslut- och beredningsprocesser
- Genomföra utskick samt övriga administrativa uppgifter kopplade till direktörens arbete
- Arbete med ärendehantering, tex diarieföring och hantera utlämnande av allmänna handlingar
- Stöd i fakturahantering

Befattningen är placerad vid huvudkontorets Ekonomi- och planeringsavdelning. Du är direktrapporterande till ekonomi- och planeringsdirektören. Du kommer även att ge visst administrativt stöd till alla avdelningens chefer och arbeta tillsammans med avdelningens ledningsgrupp, det vill säga delta och dokumentera vid ledningsgruppens möten.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå ca 3 månader med ev möjlighet till förlägning upp till 1000 timmar.

Arbetet sker företrädesvis på plats på myndighetens kontor i Solna med möjlighet till viss del på distans efter överenskommelse med ansvarig chef och i samplanering med kollegor.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-07-28

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Adam Sjöborg via mail till adam.sjoborg@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Yrkesinformation
Kontorist
Administration, ekonomi, juridik
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29847333

46-556447-2677-000004733752c01020

National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se