Hoppa till huvudinnehåll

Digital Marketing Lead till Projektportalen
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Digitalenta AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-08-06 1 2026-01-23
Jobbeskrivning

Vi söker en nyckelspelare som vill vara med från början och forma hur vi arbetar med digital marknadsföring. Här får du både lägga strategin och själv exekvera på den – med fullt fokus på att skapa leads, bygga varumärke och stötta sälj. Vi tror att du går igång på att bygga, testa, förbättra – och ser inga hinder i att själv hugga i när så behövs.

Om rollen

Du har flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring och arbetar datadrivet samt mäter kontinuerligt resultat för att säkerställa kontinuerlig optimering. Det innebär att du analyserar och förbättrar allt från kampanjutfall till innehållsprestanda. Samtidigt som du ansvarar för CRM (Creatio), marketing automation, lead scoring och kampanjflöden – och ser till att allt fungerar sömlöst för att stötta organisationen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med säljteamet, där ni tillsammans säkerställer att rätt leads omvandlas till affärsmöjligheter. Även kontakten med Customer Success är viktig, då du bidrar till merförsäljning och lojalitet genom riktade marknadsinsatser mot befintliga kunder.

Erfarenhet
  • Flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring
  • Bakgrund från mindre bolag, startup/scaleup
  • Van att bygga upp marknadsfunktioner från grunden
  • Djup teknisk förståelse för digitala verktyg och tekniker
  • Erfarenhet av att arbeta med CRM-system (vi använder Creatio)
  • Kunskaper inom leadsarbete och vet hur man driver MQL till SQL
  • Trygg i kampanjarbete, e-post, webb och andra digitala kanaler
  • Vana av planering – men också redo att snabbt växla tempo när det krävs
Om dig

Vi tror att du är en självgående och initiativrik person som inte väntar på att någon annan ska peka ut riktningen. Du tar själv tag i det som behöver göras och trivs bäst när du får jobba hands-on och är operativ i ditt arbetssätt. Det är inte PowerPoints du brinner för, utan att faktiskt driva saker i mål. Din förståelse för affären är tydlig, och du ser marknadsföring som ett affärsdrivande verktyg där sälj och marknad hänger tätt ihop.

Erfarenhet och kompetens
  • Både modig och nyfiken och går igång på att bygga, testa och anpassa
  • Du är datadriven i ditt arbete och vill mäta, förstå, förbättra och optimera
  • Trivs med samarbete och jobbar nära både sälj och andra team
  • Är lika bekväm med att skriva ett nyhetsbrev som att sätta en strategi.
  • Du löser fler problem än du skapar och utgår från tillgängliga verktyg
Om rekryteringen

Det här är en rekrytering via Digitalenta. Vi arbetar utifrån en strukturerad och transparent rekryteringsprocess för att säkerställa en bra matchning för alla parter. Den inkluderar strukturerade intervjuer, psykometriska tester, ett skräddarsytt arbetsprov samt referenstagning. Intresserad? Vi kommer att intervjua relevanta kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Yrkesinformation
Marknadsförare
Försäljning, inköp, marknadsföring
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29884911

46-559248-0486-6064705-1


Maria Levander
maria@digitalenta.se