Hoppa till huvudinnehåll

Supporttekniker nivå 2 till kundnära servicedesk
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Avaron AB
Arbetsplats
Region: Stockholms län
Kommun: Stockholm
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-08-15 1 2025-08-19
Jobbeskrivning

Om företaget

Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som levererar erfarna specialister inom IT och affärsstöd till ledande organisationer. Vi kombinerar snabb leverans med hög kvalitet och arbetar nära både kund och konsult för att skapa långsiktiga samarbeten. Hos oss får du utvecklas i uppdrag där din insats märks.

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker nivå 2 blir du en nyckelperson i kundens servicedesk. Du anställs av Avaron AB och arbetar som konsult hos en av våra kunder. I rollen ingår att:

  • Ge kvalificerad användarsupport via telefon, e-post, portal och chatt
  • Felsöka och åtgärda incidenter samt guida användare till hållbara lösningar
  • Registrera, uppdatera och avsluta ärenden i ärendehanteringssystem (ex. ServiceNow)
  • Samarbeta med kollegor för att förbättra processer, rutiner och kunskapsdatabas
  • Arbeta enligt schema där både vardagar och helger kan förekomma

Kvalifikationer (Ska-krav)

  • 1–3 års erfarenhet av IT-support i servicedesk/2nd line
  • Tidigare erfarenhet av användarsupport/kundservice
  • Retailerfarenhet
  • Erfarenhet av ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Relevant eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • Stark servicekänsla, god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt
  • Beredd att arbeta enligt schema som kan omfatta både vardag och helg
  • Möjlighet att genomgå och godkännas i bakgrundskontroll

Meriterande (Bra att ha)

  • ITIL-kunskap/certifiering
  • Vana av Microsoft 365, Active Directory/Azure AD, Intune/SCCM och fjärrstyrningsverktyg
  • Erfarenhet av att skriva och förbättra kunskapsartiklar
  • Grundläggande skriptkunskaper (t.ex. PowerShell)
  • Erfarenhet från större organisationer och arbete mot tydliga SLA/KPI:er

Ansökan

Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.

Mejla till jobb@avaron.se och bifoga personligt brev och CV. Märk mejlet med ”Supporttekniker nivå 2 till kundnära servicedesk (12984)”.

Yrkesinformation
Helpdesktekniker/Supporttekniker
Data/IT
Supporttekniker, IT
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29912100

Referens: 12984
E-post: jobb@avaron.se