Hoppa till huvudinnehåll

Administratör till lärosäte i Linköping
 Du vet inte vem din arbetsgivare är, spela på lika villkor! 
UC 
Lexbase  
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Arbetsplats
Region: Östergötlands län
Kommun: Linköping
Land: Sverige
Arbetsplats
Fast månads- vecko- eller timlön
Del av heltid
100 %
Publicerad Platser Utgår Ansökan
2025-08-19 1 2025-08-25
Jobbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en kommunikativ administratör med ett professionellt och positivt förhållningssätt till ett lärosäte i Linköping. I rollen är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter och bygga goda relationer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta administration av examensarbeten och uppsatser, resultatrapportering i det studieadministrativa systemet Ladok samt bokning av lärosalar i TimeEdit.

Andra förekommande arbetsuppgifter:
- Kursadministration i form av tentamenshantering
- Stöd till studenter i institutionens studerande expedition, till exempel utlämning av tentor
- Arkivering
- Delaktighet i utvecklingen av processer, rutiner och administrativa system
- Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma

Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på heltid som tillträds så snart som möjligt och förväntas fortlöpa till och med 15 september 2026 med möjlighet till eventuell förlängning om 500 timmar. Uppdraget i huvudsak på plats i lärosätets lokaler.

Krav för tjänsten:
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på engelska
• Slutbetyg från 3-årigt gymnasium eller motsvarande utbildning
• Förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten
• Förmåga att skapa kontakter och goda relationer
• Professionellt och positivt förhållningssätt
• Förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten

Meriterande för tjänsten:
• Hög användarkompetens i administrativa system
• Erfarenhet av relevant självständigt administrativt arbete
• Relevant erfarenhet av arbete inom serviceyrken

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Om dig
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, strukturerad och ha god kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du har lätt för att skapa kontakter och bygga goda relationer. Vidare har du ett professionellt och positivt förhållningssätt, både i ditt arbete och i mötet med såväl interna som externa kontakter. Slutligen har du en förmåga att bibehålla lugnet och prioritera rätt i stressiga situationer utan att kompromissa med kvaliteten.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-25.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nystrom@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Yrkesinformation
Kontorist
Administration, ekonomi, juridik
Övriga kontorsassistenter och sekreterare
Erfarenhet krävs
Webbsida annons

29922676

46-556447-2677-0000047822bf7176cd

National Recruiter
Maja Nyström
Maja.Nystroem@adecco.se